8 Eylül 2014 Pazartesi

Yahoo Luminate firmasını satın aldı

Bir zamanlar zirvede yer alan reklam bölümünü ihtişamlı günlerine geri döndürmeye kararlı görünen Amerikalı internet devi Yahoo, bu amacına ulaşabilmek için yeni firmaları bünyesine katmaya devam ediyor. Facebook gibi sosyal medya devlerinin ortaya çıkmasının ardından online reklamcılık alanında düşüşe geçen Yahoo, online reklamcılık alanında faaliyet gösteren Luminate firmasını satın aldı.


Pazarlamacıların internette yer alan resimlerin üstüne görüntülü veya yazılı reklam eklemesine imkan sağlayan ve halihazırda 180 milyon kullanıcıya sahip olan Luminate, 2008 yılında ABD’de görülen yeni bir firma. Kuruluşlarından yaklaşık 6 yıl sonra Yahoo gibi bir internet devinin dikkatini çekmeyi başaran Luminate’in CEP’su James Everingham, konuyla ilgili yaptığı açıklamada Yahoo’ya katılmaktan ve daha geniş bir kitleye ulaşma imkanı yakalamaktan dolayı duyduğu mutluluğu dile getirdi.

Apple’ın, merakla beklenen iPhone 6’ya NFC çipi koyup koymayacağını merak ediyorduk, bu konuda yeni haberler var

Mobil ödeme piyasası büyüdükçe oyuncular yerlerine oturmaya başlıyor. Google Wallet, Square, Paypal, ISIS gibi farklı sistemler hem pazardaki yerlerini, hem de sadık müşterilerini arıyorlar. Ayrıca mobil ödemelerin baştacı olan NFC teknolojisi de gittikçe daha fazla akıllı telefonda karşımıza çıkıyor.

Ama bu alanda herkes en büyük oyuncuya bakıyor, yani Apple’a. Şimdiye kadar iPhone modellerine NFC çipi koymayarak, mobil ödeme pazarının ilerlemesini engellemekle suçlanan dev teknoloji firması, sonunda karar değiştirdi gibi görünüyor. Daha önce Apple’ın NXP ile beraber çalışarak, iPhone 6’ya NFC teknolojisi getireceğine dair bir duyum almıştık.

Apple’ın 9 Eylül’deki duyurusundan önce şimdi de bu bilgiyi destekleyici bir haber geldi. Bloomberg’e göre Visa, Mastercard ve American Express üçlüsü, Apple ile yeni bir mobil ödeme sistemi kurmak için anlaşma yapmışlar. Her ne kadar anlaşmanın ayrıntılarını kimse bilmiyor olsa da, konuya yakın kaynaklar bu mobil ödeme sisteminin, iPhone 6’daki NFC çipi ve dokunmatik Touch ID teknolojisi ile birlikte çalışacağını belirtiyorlar.

Ama sektör standartı haline gelecek bir mobil ödeme sistemi için Apple’ın önünde hala bir iki engel bulunuyor. Bunlardan biri henüz tüm mağaza ve perakendecilerin NFC destekli ödeme cihazlarına sahip olmaması. Diğeri ise Apple’ın bankalar, finans kuruluşları ve büyük zincirlerle yapacağı anlaşmalar. Ama bunlar çözülürse Apple, finans tarihinin en büyük projesinin üzerinde oturuyor olabilir. Çünkü bahsettiğimiz sadık müşterilerden, Apple’da bolca var.

Yeni nesil davet: Davet Postası

Online davetiyeler, basılı muadillerine göre, hem zaman ve maliyet tasarrufu sağlıyor hem de kağıt israfını önlüyor. Buna ek olarak Davet Postası, kullanıcılarının gönderim sonrasında davetlilerin katılım durumlarını siteden takip edebilecekleri bir hizmet sunarak, tek tek LCV alma zahmetinden kurtarıyor.

Davet Postası’nın kurucusu, Teknosa, Elektroworld ve Bestbuy gibi teknoloji zincir mağazalarında üst düzey görevlerde bulunduktan sonra, kendi girişimini kurmak üzere yola çıkan Mine Dedekoca. Mine’nin yaklaşık bir yıl süren bir hazırlık sürecinden sonra kurduğu davetpostasi.com’da bugün,15 farklı kategoride 60 davetiye şablonu bulunuyor. Mine, sitedeki davetiye tasarımlarını Türkiye’den ve yurt dışından tasarımcılardan alıyor.

Facebook veya e-posta hesabınızla giriş yapabildiğiniz Davet Postası’nda organize edeceğiniz etkinliğin tarzına göre, seçtiğiniz sanal davet kartını ve zarfını kişiselleştirip, davetlilerin e-posta adresi bilgilerini girmeniz yetiyor. Kişiselleştirme adımı, davetiyenizin isimlendirilmesi, üzerindeki metinin biçimlendirmesi ve dilerseniz harita eklemek gibi adımları kapsıyor. Halihazırda Facebook üzerinden etkinlik düzenlediyseniz bu aşamada güçlük çekmeyeceğinizi söyleyebiliriz.

Davet Postası, kurumsal pazarda, özellikle bayisi olan, çok fazla toplantı ve davet düzenleyen orta-büyük ölçekli firmaları hedefliyor. Bireysel pazarda ise, büyük şehrin yoğun temposunda davetiyeyi seçmek, hazırlamak, bastırmak ve ulaştırmakla vakit kaybetmek istemeyen ama aynı zamanda davetiyesini hoş ve “trendy” bir şekilde davetlileriyle paylaşmak isteyen 18-35 yaş arası genç nesle odaklanıyor. Sitenin kullanıcılarının yüzde 61'inin bu profilde olduğunu söylüyor Mine.

Davet Postası’nın yenilikçi bir yaklaşım getirdiği davetiye sektörü ile ile ilgili net bir figür yok. Şirketin verdiği bilgilere göre, Türkiye’de her yıl ortalama 650 bin çift evleniyor ve Davet Postası ilk yılı içinde bu çiftlerin yüzde 0,5’ini üye yapmak istiyor. Bir Facebook kullanıcısına ayda ortalama 3 davet gönderildiğine dikkat çeken Mine, Türkiye’deki 18-35 yaş aralığında 22 milyon 788 bin Facebook kullanıcısının tamamını hedeflediklerini söylüyor.

Bugüne kadar henüz yatırım almamış olan Davet Postası, Davet Para sisteminden gelir yaratmak istiyor. Kullanıcıların avantaj paketleri veya istedikleri adette alabildikleri Davet Para, davetiye gönderiminde kullanıyorlar. (Her davetiye şablonunun kaç Davet Para olduğu altında belirtiliyor.) Sitede, kullanıcıların, (zarfın iç deseni veya pulu gibi) ek Davet Para harcamasını sağlayacak teklifler de mevcut. Mine, yakın gelecekte, ünlü tasarımcılarla anlaşarak premium davetiye koleksiyonları geliştirmeyi planladıklarını söylüyor.

Mine, gitikçe artan sayıda kurumsal firmanın doğa dostu politikalar izlemesinin Davet Postası için de büyük fırsat yarattığını düşünüyor. Diğer taraftan düğünler hızla sosyal medyaya taşındığı günümüzde, online davetiyelerin de zamanı geliyor. (Örneğin online davetiye girişimi Paperless geçtiğimiz Nisan ayında 25 milyon dolar yatırım almıştı.)